30 Nisan 2012 Pazartesi


EĞİTSEL OYUN


ÖZET
Bu oyunda kullanıcıya Türkiye’nin illerini tanıtmak amaçlanmıştır. Oyun şu şekilde oluşturulmuştur; iller üzerine imleçle gelinir ve o ilin adı tahmin edilir. Yukarıda verilen 4 seçenekten biri işaretlenir, doğru tahminde bulunulursa 10 puan alınır yanlışcevapta ise -2 puan alınır ve başarı yüzdesi düşer.

DEĞERLENDİRME


Hedefe Uygunluk: Öğrenciye iller tanıtılmak istenmiş ve bu başarıyla gerçekleştirilmiştir.

Kullanıcıya Uygunluk: Oyun işlem öncesi dönem çocukları hariç diğer tüm yaş gruplarının rahatlıkla oynayabileceği bir seviyede oluşturulmuştur. Bu bakımdan kullanıcıya uygundur.

İçerik: Türkiye haritası ve illeri verilmiştir. Oyun çoktan seçmelidir. Öğrencini ilgisini canlı tutabilmek için illerin farklı renkler kullanılmış ve ilin üzerine geldiğinde yanıp sönen ışıklandırma vardır. Oyunda hedeflenen mesaj dışında dikkati dağıtacak ögeler yer almamaktadır.

Motivasyon: Yanlış cevap verildiğinde -2 puan verilmiş ve üzgün surat ifadesi konularak kullanıcının motivasyonunu düşürmüştür aynı zamanda yanlış cevap verildiğinde oyun hemen bitmemiş böylece motivasyon oyun boyunca korunmuştur.

Etkileşim: Kullanıcı sadece yanlış veya doğru cevap vererek oyuna dâhil olabilmiştir. Kullanıcının oyunla çok fazla etkileşimi yoktur.

Geri Bildirim: Verilen cevaplara uygun puanlama sistemi vardır. Yapılan yanlışlar sadece yanlış cevap yazısı ile ifade edilir. Kullanıcı yanlış şıkkı işaretlerse o şık yok olur tekrar o yanlışa düşmemesi sağlanır.

Kontrol: Herhangi bir süre kısıtlaması yoktur. Kullanıcının cevabı düşünmesi için yeterli zaman dilimi vardır. Oyunda ses gibi ögeler olmadığı için bu konuda kontrol söz konusu değildir sadece imleci iller üzerinde ve şıklar üzerinde hareket ettirerek kontrol sağlar.

 BİREBİR YAZILIM ÖRNEĞİ

ÖZET

Öğrencilere ülkelerin bayraklarıtanıtmak amaçlanmıştır. Oyun şöyle oynanır; Öğrenci ekranda bulunan ülkelerden birini seçer ve ekranda yer alan doğru bayrakla eşleştirir. Yanlış cevap verildiğinde yanlış cevap verildiği yazılmış, ses efekti ile vurgulanmıştır. Doğru cevap verildiğinde ülke hakkında kısa bilgiler verilmiştir.

DEĞERLENDİRME
Hedefe Uygunluk: Ülkelerin bayraklarıtanıtılmak amaçlanmış ve başarı ile gerçekleştirilmiştir.

Kullanıcıya Uygunluk: Okul öncesi döneme uygun olmamakla beraber bu yaş grubundan farklı her yaş grubuna hitap eden öğretici bir niteliği vardır.

İçerik: Dünya haritası vardır, çeşitli ülkelerin isimleri ve bayrakları yer almıştır. Canlırenkler kullanılmıştır. Oyunun içeriğinde amaçlananın dışına çıkılacak ögeler yer almamaktadır.

Motivasyon: Yanlış cevap verildiğinde sadece ses efekti kullanılmış ve yazılı bir şekilde ifade edilmiştir. Oyun hemen bitmediğinden öğrencinin hemen pes etmeden oyuna devam etmesini sağlamıştır. Doğru cevapta ise olumlu bir ses efekti ile kısa bir bilgilendirmeyle bir nevi ödüllendirilerek öğrenci motive edilmiştir. Oyunda puanlama sisteminin olmaması kullanıcının motivasyonunu canlı tutmaktadır.

Etkileşim: Ekrandaki görüntüler, kullanılan renkler öğrencinin oyuna sıkılmadan devam etmesini sağlayacak niteliktedir. Oyun, kullanıcıyı yönlendirerek doğru cevabı bulmasına yardımcıdır. Kullanıcı oyunu çok fazla yönlendiremiyor.

Geri Bildirim: Herhangi bir puanlama sistemi, yüzdelik bir oran vs. olmadığında bu şekilde bir geri bildirim yoktur. Fakat doğru cevap verildiğinde ülke hakkında kısa bir bilgilendirme yapılarak kullanıcıya öğretici bir geri bildirim sağlanmıştır.

Kontrol: Herhangi bir süre kısıtlaması yoktur. Oyun boyunca devam eden bir ses efekti olmadığı için bu konuda kontrol söz konusu değildir. Kullanıcı oyuna sadece bayraklarıtaşıyıp uygun ülkeye yerleştirerek oyuna müdahale eder.
PROBLEM ÇÖZME PROGRAMI

ÖZET

Öğrencilere basit sayılarla toplama işlemi yaptırılmıştır. Solda verilen toplama işleminin cevabı sağda verilen büyük kare içerisinde küçük bölümlere ayrılan kutucukların üstünde yer almaktadır. Yanlış cevap verildiğinde kutu açılmıyor, doğru cevap verildiğinde ise kutu açılıyor. Bütün işlemlere doğru cevap verildiğinde bütün kutular açılıyor ve en büyük karede bir hayvan resmi beliriyor. Aynı zamanda oyunda yanlış veya doğru cevaba uygun ses efekti verilmiştir. 
DEĞERLENDİRME

Hedefe Uygunluk: Oyun ilkokul 1-2-3. Sınıf öğrencilerine hitap etmektedir ve bu yaş grubuna uygun olarak hazırlanmıştır.

Kullanıcıya Uygunluk: Oyun hitap ettiği yaş grubuna göre gayet basit işlemlerle hazırlanmıştır. Bu açıdan kullanıcı fazla zorlanmamaktadır. İşlemler basit olduğundan öğrenci zorlanmayıp oyundan sıkılmayacak şekilde hazırlanmıştır.

İçerik: Toplama işlemi yer almaktadır. Oyun sonunda ise bir hayvan resmi ortaya çıkmaktadır. Oyunun amacını aşan farklı tarzda ögeler yer almamaktadır.

Motivasyon: Yanlış cevap verildiğinde ses efekti ile vurgulanmıştır. Ama verilen efekt moral bozucu düzeyde değildir zaten herhangi bir puanlama sistemi, yazılı uyarı ya da surat ifadesi olmadığından motivasyon çok fazla düşmemektedir.

Etkileşim: Kullanıcıoyuna zihinden işlem yaparak ve işlemin sonucunu kutucuktan bularak oyuna dâhil olmuştur. Yanlış cevap verdiğinde sadece ses efekti vardır bundan başka herhangi bir yönlendirme yoktur.

Geri Bildirim: Geri bildirim olarak puanlama sistemi yoktur. Sadece ses efekti kullanılarak geri bildirim sağlanmıştır. Bütün işlemlere doğru cevap verildiğinde ortaya çıkan hayvan resminin ismi yer almaktadır böylece hayvanlar hakkında küçük bir bilgilendirme sağlanmıştır. En sonunda resmin üzerine tıklatıldığında hayvanlar hakkında daha fazla bilgi alabilecekleri siteye yönlendirilmeleri sağlanmıştır.

Kontrol: Süre kısıtlaması olmayan bu oyunda öğrenci oyuna sadece işlemleri yaparak dâhil olur.
CANAN TEKİN
SONGÜL SUBAŞI


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder