Akademik Bilişim 2007
Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak-2 Şubat 2007
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN ROLÜ
Ahmet Ömer KACAR Nurettin DOĞAN
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi, ANKARA
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve Bİlgisayar Bölümü, ANKARA
Bilim ve teknolojiki gelişmeler,bir taraftan yeni eğitim gereksinimlerini yaratırken bir taraftan da eğitim uygulamalarına yeni olanaklar sunmaktadırlar.Bilgisayarın birey ve toplum yaşamında giderek yaygınlaşması, yarının dünyasının bugünkünden çok daha değişik, karmaşık ve ileri düzeyde olacağının izlenimini vermektedir.İnsanların bu yeni dünyaya uyum sağlayabilmeleri için bilgisayarla olabildiğince erken yaşlarda tanışması ve planlı bir bilgisayar eğitiminden geçmesiyle olanaklıdır. Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar eğitimine başlamak için okul öncesi yıllar en uygun dönem olarak değerlendirilebilir.Bu konudaki tek sorun çocukların henüz okuma-yazma bilmedikleri için bilgisayar kullanımında zorluk çekebilecekleri ve belki de yeni yazılıma ihtiyaç duyulacağıdır.Bu arada bilgisayar amaç değil eğitimde araç olmalıdır. Aksi takdirde çocuğun gelişimine zarar verebileceği düşünülmelidir. Bu arada çocukların bilgisayar başında ne kadar süre geçirmesi gerektiği, bağımlılık yapıp yapmayacağı, bilgisayar zararlı olabilir mi tartışmaları da göz önünde bulundurulmalıdır.
Çocukların 3-4 yaşından itibaren bilgisayarla tanışabileceğini belirten uzmanlar, bilgisayarın çocuklar üzerindeki etkisi içinde, okul öncesi dönemde eğlendirirken öğretmek ya da öğretirken eğlendirmek temel ilke olmalıdır. Bilgisayar başındayken çocuk yetişkin ile de etkileşim içinde olursa var olan bazı olumsuz etkiler azalır.
Çocuklar bir konuyu tam olarak odaklanıp anladıklarında ve bununla ilişkili olarak yeterlilik kazandıklarında haz alırlar. Oyun bu anlamada en önemli haz kaynağı olarak öğrenme başarısını artırır. Bilgisayar destekli eğitimde ise çocuk bilgisayarı bir oyun aracı olarak gördüğü için bilgisayardan hem haz almakta hem de bilgisayar aracılığı ile verilen bilgileri öğrenmektedirler.Ayrıca oyunlar yardımı ile zihinsel gelişimlerine pozitif etki etmektedirler.
Ancak önemli noktalardan bir tanesi de bilgisayarın nasıl kullanılacağıdır.Bu nedenle gelişmeye uygun bilgisayar yazılımlarının ve internet sitelerinin seçilmesi çok önemlidir ve bilgisayarla müfredat birbirine entegre edildiğinde bunun çocuklara çok faydalı olacağı belirtilmektedir.
Benim görüşüme göre yukarıda da belirtildiği gibi bilgisayar çocuklar için bir oyun aracı olarak görülüyor ve çocuklar en iyi oyun aracı ile öğrendikleri için bunu onların eğitiminde kullanmak aslında en iyi yollardan bir tanesidir. Fakat bilgisayarı kullanırlarken bir yetişkin gözetiminde kullanılmalı ve belirli saatler konulmalı çünkü bilgisayar başında geçirilen fazla zaman çocukların gelişimlerini ve zihinsel gelişimlerini olumsuz yönde etkileyebilir ve bağımlılık yapabilir.
Benim görüşüme göre yukarıda da belirtildiği gibi bilgisayar çocuklar için bir oyun aracı olarak görülüyor ve çocuklar en iyi oyun aracı ile öğrendikleri için bunu onların eğitiminde kullanmak aslında en iyi yollardan bir tanesidir. Fakat bilgisayarı kullanırlarken bir yetişkin gözetiminde kullanılmalı ve belirli saatler konulmalı çünkü bilgisayar başında geçirilen fazla zaman çocukların gelişimlerini ve zihinsel gelişimlerini olumsuz yönde etkileyebilir ve bağımlılık yapabilir.
ÇOK GÜZEL OLMUŞ...
YanıtlaSil